Retourneren en ruilen

1. Online aanmelden
Selecteer binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen de items die jij wilt retourneren of ruilen.

2. Inpakken
Pak je items in en plak het retourlabel (indien je gekozen hebt voor een printbaar label) op het pakket. Vergeet niet het oude verzendetiket te verwijderen of bedekken.

3. Verzenden
Breng je pakket binnen 3 werkdagen na het aanmelden naar een servicepunt van je gekozen bezorgdienst. Bewaar het afgifte bewijs.

4. Terugbetaling
Jouw retourzending zal binnen 10 werkdagen na aankomst in ons magazijn worden verwerkt.
Veelgestelde vragen 💕💬
Je kunt een item ruilen voor een andere maat door in je retouraanmelding aan te geven welke maat je graag ontvangt. Dus bijvoorbeeld retourreden ‘te groot’ en dan in de opmerkingen ‘graag ruilen voor maat .. en lengtemaat ..’
Je kunt alleen ruilen naar een andere maat of lengtemaat en niet naar een ander item.
Wij verwerken je retour/ruiling binnen 10 werkdagen na ontvangst van het pakket. Als wij je retour verwerkt hebben, zullen we een nieuwe bestelling voor je aanmaken met de nieuwe maat. De verzendkosten van de nieuwe zending vergoeden wij voor je. Mocht de maat die je graag ontvangt tegen die tijd niet op voorraad zijn, ontvang je je geld terug.
Als je liever zeker bent dat het item nog op voorraad is, dan kun je het item retour sturen en zelf het desbetreffende item in de juiste maat bestellen. Als je voor deze optie kiest kunnen we geen verzendkosten vergoeden voor de nieuwe maat.
We hebben een retourbeleid om zowel jou als onze planeet ten goede te komen. Bij het retourneren van items geldt een tarief vanaf €4,99 (NL) waarmee je tot 2 artikelen zonder extra kosten kunt retourneren. Wil je meer dan 2 items retourneren? Voor elk extra item betaal je een bijdrage van €0,99 cent.
Waarom doen we dit? We willen onze klanten motiveren om bewuster en selectiever te shoppen. Wanneer je minder dan 2 items retourneert, is het nu voordeliger voor je. So a win-win: jij bespaart op retourkosten en we verminderen samen de impact op het milieu.
De basis tarieven per land komen overeen met de verzendkosten van het land.
Ja, dat is mogelijk. De bestellingen die binnen het retourtermijn vallen, zijn zichtbaar in het retourportaal. De producten die je hebt aangevinkt in het retourportaal, kun je in één pakket retourneren.
Nee, dit is niet (meer) mogelijk. Je dient je retour aan te melden via het portaal op onze website en te verzenden naar ons magazijn.
Wanneer wij items retour ontvangen die niet aan onderstaande retourvoorwaarden voldoen, kunnen we deze helaas niet accepteren.
- De retour dient binnen 14 dagen aangemeld en geretourneerd te worden. Bestellingen die buiten de retourtermijn van 14 dagen vallen, worden niet retour genomen.
- De kosten van retourzending zijn voor de klant.
- De bestelling dient in originele verpakking geretourneerd te worden.
- Het item mag niet gedragen, gewassen, vermaakt of beschadigd zijn. De labels dienen aan het item bevestigd te zijn.
- Pas op met make-up: een item met make-up vlekken wordt niet retour genomen.
- Er wordt geen was garantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen risico.
QR code retour (zonder printen)
- Verwijder/verberg oude labels die op het pakket zitten. Hiermee voorkom je dat het pakket weer terug bij je thuis wordt bezorgd.
- Schrijf je ordernummer en de code van je QR code duidelijk zichtbaar op het pakket (voorbeeld: WILD12345 en MDPR6MP9LL1)
- Geef het pakket af bij het servicepunt en laat de QR code scannen. Plak de barcode die je ontvangt op het pakket. Je pakket is klaar om te versturen!
Printbaar retourlabel
- Verwijder/verberg oude labels die op het pakket zitten. Hiermee voorkom je dat het pakket weer terug bij je thuis wordt bezorgd.
- Print het retourlabel uit en plak het label op het pakket
- Geef het pakket af bij het pakketpunt.